FAQ.

Aktuálně.

Byl jsem zákazníkem Bohemia Energy Entity, Comfort Energy, X Energie, Energie ČS, Europe Easy Energy (BEe) a případně další společnosti, která ukončila dodávku energií. Zároveň jsem měl s Vámi již podepsanou smlouvu. K jakému datu budu k Vám přecházet?

O převedení odběrů zákazníků, kteří skončili u tzv. dodavatele poslední instance (DPI) a zároveň mají podepsanou smlouvu s Yello, jsme již požádali. Naléháme, aby převod proběhl v nejbližším možném termínu. O termínu zahájení dodávek budeme průběžně všechny zákazníky informovat. Co nejdříve Vám dodáme informace o platbách, samoodečtech a všem potřebném. Prosíme Vás, vyčkejte na informace, které Vám zašleme.

Měl jsem podepsanou smlouvu s BEe anebo s další společností, která ukončila dodávku energií. Nyní za mě podali výpověď smlouvy, ale chtěl bych u Vás zůstat. Co mám dělat?

Všechno je v pořádku, dodavatel stáhnul podanou výpověď. Zákazníci, kteří měli přecházet, zůstávají u nás za stávajících podmínek. Pokud by mělo dojít z důvodu situace ke změně ceny, dojde k ní po skončení lhůty, na kterou byla Vaše smlouva u Yello původně sjednaná. O případné změně Vás budeme včas informovat, a to s aktuálně nejvýhodnější nabídkou.

Byl jsem zákazníkem BEe anebo další společnosti, které ukončila dodávku energií. Mám zájem přejít k Yello, co mám dělat?

Prosíme, vyplňte jednoduchý kontaktní formulář na našem webu a přiložte poslední fakturu za elektřinu nebo plyn. Odkazy na formuláře najdete na www.yello.cz/cs/produkt-elektrina a na www.yello.cz/cs/produkt-plyn. Co nejdříve Vás kontaktujeme.

Protože se nyní vypořádáváme s velkým nárůstem nových požadavků, může nám zpracování Vaší žádosti trvat déle, než je obvyklé. Prosíme, buďte trpěliví a vyčkejte na kontakt z naší strany. Nezadávejte, prosím, poptávku opakovaně.

Mám u Yello jistotu?

Nemusíte se obávat. I při současném vývoji na trhu s energiemi máme v Yello dobře zajištěnou energii pro všechny své zákazníky. Jsme stabilní a spolehlivý dodavatel.

Jaké budu mít ceny za energie, pokud jsem Váš stávající zákazník?

Jestliže s námi máte smlouvu na dobu určitou, která je nyní v dodávce, podmínky samozřejmě dodržíme. Před koncem platnosti smlouvy Vás kontaktujeme s aktuální nabídkou. To stejné platí pro již uzavřené dodatky.

Jak mám postupovat, když mám smlouvu na dobu neurčitou a chci si fixovat ceny?

Stačí, když pošlete žádost o fixaci na yello@yello.cz. Zašleme Vám aktuální ceník na dobu určitou s dodatkem k fixaci. Pokud se Vám bude naše nabídka líbit, prosíme, podepište dodatek a pošlete ho zpět naskenovaný nebo vyfocený na náš e-mail. Vzhledem k vysokému počtu poptávek zákazníků nám může zpracování žádosti trvat déle, než je obvyklé. Počkejte, prosím, až Vám odpovíme.

Chci zaslat opis smlouvy. Jak mám postupovat?

Prosíme, požádejte o opis smlouvy na yello@yello.cz. Jeho zaslání bude kvůli stávající situaci trvat déle než je obvyklé, ale nebojte, nezapomeneme na Vás.

Nemám předepsané SIPO na tento měsíc?

Záloha na SIPO není předepsaná, pokud právě probíhá měsíc, kdy Vám vystavíme řádné vyúčtování. V měsíci ve kterém je vyúčtování, zálohu nepředepisujeme. Ve vyúčtování Vám vystavíme nový zálohový plán a zálohy budete mít opět předepsané na SIPU. Prosíme, vyčkejte na fakturaci.

Mám u Vás přeplatek a chci ho vrátit. Co mám pro to udělat?

Přeplatek, který jsme zaúčtovali do budoucích záloh (v souladu s obchodními podmínkami), Vám samozřejmě rádi vrátíme. Stačí, když nám napíšete na yello@yello.cz, uvedete identifikaci nebo přiložíte fakturu a uvedete číslo bankovního účtu.

Do budoucna Vám nastavíme automatické vracení přeplatků, abyste si již nemuseli o přeplatek žádat. Co se děje s Vaším přeplatkem, vždy uvádíme v Vaší faktuře.

Pokud v souvislosti s fakturou potřebujete změnit zálohy, pak využijte svůj zákaznický portál Moje Yello dostupný skrz naše stránky www.yello.cz/mojeyello.

Přechod k Yello.

Mám zájem odebírat od Yello energie, co všechno musím doložit/udělat?

Napište na yello@yello.cz a my se Vám ozveme. Nejjednodušší pro Vás bude doložit smlouvu s Vaším stávajícím dodavatelem a poslední roční vyúčtování. Na základě těchto dokumentů můžeme připravit návrh smlouvy s Yello. V případě, že bude třeba doložit další podklady, Vás budeme kontaktovat. Vše potřebné poté domluvíme telefonicky nebo e-mailem.
Anebo nechte si vypracovat nezávaznou kalkulaci zde.

Jak dlouho trvá přechod k novému dodavateli?

Pokud máte smlouvu na dobu neurčitou, výpovědní lhůta je tři měsíce. Lhůta výpovědi začíná běžet 1. den následujícího měsíce od data doručení výpovědi. To znamená, že přechod k Yello může trvat necelé 4 měsíce.

Smlouva na dobu určitou má pevně stanovené datum obnovení. Proto je nutné dodržet výpovědní lhůtu, která je ve smlouvě. Pokud nevíte, jestli máte smlouvu na dobu určitou, nebo určitou, můžeme společně datum konce smlouvy ověřit, pokud nám zašlete Vaše stávající smlouvy.

Možné zahájení dodávek od Yello rádi určíme za Vás, stačí nám zaslat aktuální smlouvu či dodatek ke smlouvě s Vaším stávajícím dodavatelem. Stejně tak výpověď stávajícímu dodavateli pošleme za Vás na základě Vámi podepsané plné moci.

Po zahájení dodávky u Yello je vhodné do 2 pracovních dnů nahlásit stavy elektroměru/plynoměru přes webový formulář Samoodecet. Pokud stavy nahlásit nestihnete, nic se neděje. Distributor konečný stav odhadne na základě průměrné spotřeby za předchozí období.

Kdy a jak dostanu informace, že jsem u Yello?

Informace o zahájení dodávky si můžete ověřit na Vašem portálu Moje Yello.

Do měsíce od zahájení dodávky Vám zašleme na korespondenční adresu akceptační dopis s potvrzeným datem zahájení dodávek a informacemi k úhradě záloh.

Z čeho se skládají ceny energie?

Co ovlivníte výběrem dobré energie od Yello?
Dodavatel stanovuje:

  • cenu silové elektřiny za kilowatthodinu (kWh)
  • stálý měsíční poplatek za odběrné místo

Až 60 % z ceny za elektřinu na Vašem vyúčtování neovlivníte.
Jedná se například o:
Cenu za distribuci elektřiny, cenu na podporu elektřiny z obnovitelných zdrojů, cenu za systémové služby a za činnost operátora trhu a daň z elektřiny.
Ceny těchto souvisejících služeb stanoví Energetický regulační úřad a stát určuje výši DPH a daně z elektřiny.
Ceny souvisejících služeb a daně jsou stejně vysoké pro každého zákazníka bez ohledu na jeho dodavatele.

Co mám dělat, pokud jsem podepsal smlouvu s jiným dodavatelem?

Uzavřeli jste smlouvu s jiným dodavatelem energií? Pokud jste si podpis této smlouvy rozmysleli, máte za určitých podmínek právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět. Váš nárok na ukončení takové smlouvy bez jakýchkoli sankcí závisí na způsobu jejího uzavření.
Co nejdříve nás kontaktujte, abychom Vám mohli pomoci. Potřebujeme vědět, kdy byla smlouva podepsána, s jakým dodavatelem a na jakém místě (pobočka, domov, kavárna apod.).

Jsem nový majitel/nájemce a původní odběratel byl u Yello, energie chci přepsat na své jméno.

Pro přepis odběru na nového zákazníka je nutné ukončit smlouvu s původním odběratelem a zároveň sepsat novou smlouvu s novým zákazníkem.
Pro úspěšný přepis potřebujeme:

  • údaje nového zákazníka
  • doložit vztah nového zákazníka k nemovitosti (např. nájemní smlouva, kupní smlouva, zápis v katastru nemovitostí)
  • žádost o ukončení smlouvy podepsanou původním zákazníkem

Pro bližší informace a zaslání potřebné dokumentace nás prosím kontaktuje e-mailem na yello@yello.cz, do předmětu e-mailu prosím uveďte Přepis Yello. Pro rychlejší odbavení prosím identifikujte odběrné místo, které chcete přepisovat (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení původního odběratele).

Nahlášení odečtu k nově zahájeným dodávkám.

Odečet prosím hlaste přes náš webový formulář Samoodecet. Prosíme o nahlášení nejpozději do dvou pracovních dnů od zahájení dodávek. V případě, že nestihnete nahlásit odečet, nic se neděje. Distributor konečný stav u bývalého dodavatele odhadne na základě průměrné spotřeby za předchozí období.

Stěhuji se/prodal jsem nemovitost, potřebuji energie ukončit.

V případě předčasného ukončení smlouvy máme pro Vás tři možnosti:

  • Pokračovat v odběru na novém odběrném místě – uzavřete s námi novou smlouvu a nadále budete odebírat výhodné energie od Yello. Původní smlouva se ukončí na základě doloženého ukončení vztahu k nemovitosti.
  • Stávající odběrné místo lze přepsat na nového nájemce/majitele, pokud nový odběratel doloží vztah k nemovitosti.
  • Doložení žádosti o ukončení smlouvy a doložení ukončení vztahu k nemovitosti (kupní smlouva, potvrzení o ukončení nájmu). V případě úmrtí zákazníka stačí doložit pouze kopii úmrtního listu.

Pro bližší informace a zaslání potřebné dokumentace nás prosím kontaktujte e-mailem na yello@yello.cz. Do předmětu prosím uveďte Změna odběratele. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).

Doporučení:
Nezapomeňte nám nahlásit novou korespondenční adresu, může být důležitá pro zaslání přeplatků, konečného vyúčtování apod.

Další výhody u Yello.

Jak mohu s Yello ještě ušetřit?

Aplikace Yello Active Vám přináší výběr míst pro aktivní trávení volného času, ať už s rodinou a přáteli, nebo o samotě. Sbíráte body, díky kterým od nás dostanete slevu na energie.
Nebo Yello doporučte a získáte 500 Kč.

Doporučím zákazníka. Kde najdu svůj unikátní kód?

Kód pro doporučení nového zákazníka najdete na svém portálu Moje Yello hned na úvodním přehledu. Kód je také uveden v záložce Přehled odběrů.

Bližší informace k uplatnění odměny za doporučení.

Tento kód předáte kamarádovi nebo známému. Při uzavírání smlouvy s Yello nám Váš známý kód předá a my ho zaevidujeme do objednávky. Po zahájení dodávek energií na odběrné místo bude odměna automaticky odeslána na Váš zákaznický účet elektřiny nebo plynu. Slevu poté uvidíte v řádném ročním vyúčtování.

Portál Moje Yello.

Co nabízí portál Moje Yello?

Portál Moje Yello Vám pomůže z pohodlí domova. Odpoví na Vaše konkrétní dotazy i bez nutnosti volat nebo psát e-mail.

V portálu najdete:

  • adresy (trvalé, korespondenční, odběrných míst)
  • smluvní údaje (jméno, příjmení, datum narození, e-mail, telefon)
  • platební údaje
  • aktuálně nastavený produkt a cenu
  • přehled záloh a faktur
  • zadané samoodečty
  • samoobsluhu, která Vám umožní zadat změnu záloh, adres, platebních a kontaktních údajů
  • možnost úhrady vyúčtování nebo záloh

Samoobsluha v Moje Yello.

V záložce Samoobsluha můžete zadávat změny:

  • výše záloh
  • frekvence záloh
  • platební metody (přímé inkaso, SIPO, bankovní převod)
  • korespondenční adresy
  • kontaktních údajů
  • přístupového hesla do portálu Moje Yello

Aktivace účtu Moje Yello.

Účet Moje Yello aktivujete na stránce Aktivace účtu Moje Yello. Zadáte Váš variabilní symbol (najdete ho v akceptačním dopisu) a Vaši e-mailovou adresu a stisknete Registrovat. Ve Vašem e-mailu poté rozkliknete zaslaný odkaz a nastavíte si vlastní heslo. Následně provedete přihlášení.

Pokud jste již registrovaný uživatel a nemáte heslo pro přihlášení, pošlete si odkaz pro nastavení hesla přes stránku Zapomenuté heslo.

Zapomenuté heslo.

Pokud si chcete změnit své heslo, nechte si zaslat zprávu ke změně pomocí stránky Zapomenuté heslo. Doplníte svoji e-mailovou adresu a zvolíte odeslat.

Ve Vašem e-mailu poté rozkliknete zaslaný odkaz a nastavíte si libovolné heslo. Následně provedete přihlášení.

Yello HBO GO.

Kdy můžu svůj poukaz na službu HBO GO aktivovat?

Ihned po podpisu smlouvy (do dvou pracovních dnů) obdržíte poukaz s kódem. S ním můžete HBO GO okamžitě aktivovat.

Kam mám zadat kód?

Jděte na webové stránky www.hbogo.cz. Zde je potřeba si vytvořit registraci (pokud ji již nemáte). Vyberte možnost Předplatit HBO GO, po té klikněte na tlačítko Přidat voucher. Zadejte kód voucheru, klikněte na tlačítko Aktivovat voucher a po ověření potvrďte tlačítkem Uplatnit voucher. Následně klikněte na tlačítko Přijmout a pokračovat a dokončete tak Vaši registraci.

Jak dlouho nemusím platit?

Bezplatné sledování HBO GO získáváte na 12 měsíců.

Co mám dělat, když jsem si smazal e-mail s kódem?

Napište na e-mail yello@yello.cz, pošleme Vám kód znovu.

Kdy mi musí končit smlouva u stávajícího dodavatele, abych mohl podepsat produkt u Yello?

Dodávku od Yello musíte zahájit nejpozději do 6 měsíců od podpisu smlouvy.

Co se stane, když dodávku nezahájím?

Váš kód bude deaktivován.

Yello Férová Baterie.

Jak to funguje?

Vyrobenou elektřinu, kterou zákazník nespotřebuje, označujeme jako tzv. přetok do distribuční sítě. Hodnotu tohoto přetoku uložíme u nás a v následném vyúčtování zákazníkovi poskytujeme slevu, která se rovná ceně jím uspořené energie. Každý rok v březnu pak provádíme celkové vyrovnání a případné přebytky opět vrátíme zákazníkovi ve formě slevy.

Kdy se mi začnou počítat první kWh?

Po instalaci fotovoltaické elektrárny distributor změní elektroměr na tzv. 4kvadrantový, který umožňuje měření přetoků do distribuční sítě. Zároveň tím dojde ke změně typu měření z C na B. To v praxi znamená, že vyúčtování bude probíhat měsíčně. Zákazník tak nemusí platit zálohy, ale každý měsíc zaplatí konkrétní částku za konkrétní spotřebu. K Yello Férové Baterii navíc dostane jednoduchý přehled, v němž uvidí naspořené kWh, vyčerpané kWh, aktuální stav kWh a celkovou slevu, která byla uplatněna ve vyúčtování za předchozí měsíc.

Pro koho je určena?

Yello Férová Baterie je služba poskytovaná zákazníkům, kteří si nainstalují fotovoltaickou elektrárnu, jejíž výkon není vyšší než 10 kWh (tzv. mikrozdroj). Zákazník si v takovém případě nemusí zařizovat licenci.

Co znamená přehled Yello Férové Baterie?

Faktury / Platby / Zálohy / Spotřeba.

Kdy začnu platit zálohy u Yello?

Do měsíce od zahájení dodávky Vám zašleme na korespondenční adresu akceptační dopis s informacemi k úhradě záloh. Následně celý plán záloh uvidíte i na portálu Moje Yello.

Proč neplatím zálohu v měsíci zahájení dodávek?

První měsíc zálohu neplatíte. Spotřeba za první měsíc bude součástí první faktury. Informace k první záloze obdržíte v akceptačním dopise, který zašleme do měsíce od zahájení dodávek.

Jak Vám mám uhradit zálohy?

Informace k úhradě najdete v akceptačním dopise, který zasíláme do měsíce od zahájení dodávek. Údaje pro platby si nastavujete již při sepsání smlouvy s Yello.
Po zahájení dodávek si můžete způsob platby i výši záloh měnit přes náš zákaznický portál Moje Yello v záložce Samoobsluha.
Na výběr máme 3 způsoby plateb:

  • Bankovní převod – při využití tohoto způsobu nezapomeňte vždy uvést správný variabilní symbol, aby se platba správně přiřadila. Platby prosím zasílejte na náš bankovní účet 117443673/0300.
  • Přímé inkaso – předepsané zálohy budeme inkasovat z Vašeho účtu, je důležité, abyste měli pro tento způsob nastavené svolení k inkasu pro náš bankovní účet a dostatečný limit. Abychom mohli přímé inkaso nastavit, potřebujeme mít k dispozici Vaše číslo bankovního účtu, z kterého se má inkasovat. Je zapotřebí si ve své bance povolit platby ve prospěch našeho bankovního účtu 117443673/0300, variabilní symbol se neuvádí. Při nastavení tohoto způsobu platby budeme inkasovat i případné nedoplatky z vyúčtování automaticky.
  • SIPO – zálohy budeme předepisovat na Vaše SIPO, ke kterému potřebujeme znát spojovací číslo SIPO. U tohoto způsobu platby předepisujeme pouze zálohy, případné nedoplatky z vyúčtování je nutné hradit převodem na účet Yello podle údajů na řádné faktuře.

Kdy obdržím první fakturu?

Odečty zajišťuje distributor, na jehož území bydlíte, a následně nám je zasílá pro vyúčtování spotřebované energie. Fakturu proto budete nadále dostávat ve stejném období, protože období odečtů se změnou dodavatele zpravidla nemění.

Kdy mi přijde konečná fakturace?

Konečnou fakturaci zpravidla vystavujeme do měsíce od termínu ukončení smlouvy.

Kolik zaplatím za upomínku, popřípadě za zaslání opisu fakturu nebo smlouvy?

Každý z nás někdy něco zapomene nebo ztratí, a protože tomu rozumíme, nechceme po Vás platit nic navíc. Za upomínky, opis faktury nebo opis smlouvy u nás nic nehradíte.

Chci nahlásit stav měřidla.

Odečet můžete hlásit v případě nově zahájené dodávky u Yello do dvou pracovních dnů od zahájení. Uvedený odečet bude zohledněn ve faktuře.

  • kontrolní odečet v průběhu roku lze zadat maximálně 10x
  • odečet k mimořádnému vyúčtování zdarma můžete hlásit k 31. 12., nejpozději do 5. 1.
Veškeré odečty stavu evidujte na stranku Samoodecet.
Pokud máte portál Moje Yello, můžete si odečty evidovat přímo tam, na úvodnim přehledu nebo v záložce Přehled odběrů.

Chci mimořádné vyúčtování.

O mimořádné vyúčtování můžete žádat na přelomu roku. Zdarma Vám ho vystavíme na základě nahlášeného odečtu k 31. 12.
Odečet prosím zaevidujte nejpozději do 5. 1. přes webový formulář Samoodecet.
Jako typ odečtu musíte zvolit Jsem zákazník Yello – mimořádná faktura k 31. 12.

Proč platím pouze 11 záloh?

Na fakturační období předepisujeme 11 měsíčních zálohových plateb. V měsíci, kdy má proběhnout vyúčtování, zálohu nepředepisujeme.

V případě, že zašlete platbu navíc, bude zohledněna v řádném vyúčtování. Pokud by platba dorazila až po vystavení faktury, automaticky uhradí zálohu na další fakturační období.

Proč nemám zálohu na SIPO?

S největší pravděpodobností očekáváme vystavení řádné roční faktury.
Zálohu v měsíci fakturace nepředepisujeme, protože nemůžeme zaručit její zaúčtování.
Další zálohy budou předepsány na SIPO podle nového plánu záloh na Vašem vyúčtování.
Pokud Vám faktura do konce měsíce nedorazí, kontaktujte nás prosím e-mailem na yello@yello.cz, do předmětu uveďte SIPO a my zjistíme, co se stalo.

Zvýšení/snížení záloh.

Změnu záloh můžete provést přes Váš zákaznický portál Moje Yello v záložce Samoobsluha.

Snížení záloh

  • při snížení je třeba zvážit, zda částka odpovídá Vaší spotřebě, vyhnete se tak případnému nedoplatku při vyúčtování
  • snížení záloh doporučujeme, pokud na odběrném místě nikdo nebydlí nebo jste změnili charakter odběru (např. změna způsobu vytápění, ohřevu vody apod.)

Zvýšení záloh

  • můžete o něj zažádat kdykoli

Pro akceptování snížení záloh je nutné mít uhrazené všechny platby po splatnosti (vč. záloh a nedoplatků z faktur).

Nesouhlasím s novou zálohou ve vyúčtování.

Pokud Vám záloha na další fakturační období stanovená ve faktuře nevyhovuje, můžete si ji před splatností kdykoli upravit na Vašem zákaznickém portálu Moje Yello.
Více informací ke snížení a zvýšení záloh najdete na .

Proč na první straně faktury nesouhlasí ceny se smlouvou?

Na první stránce vyúčtování, část A, je součet ceny za dodávku Yello a ostatní regulované poplatky.
Regulované poplatky obchodník s elektřinou/plynem nemůže ovlivnit, tyto poplatky jsou dané a zaplatíte je vždy stejné bez ohledu na to, u kterého dodavatele právě jste.
Tyto poplatky nemohou být uvedené na smlouvě o sdružených službách dodávky elektřiny právě proto, že je dodavatel neovlivňuje.
Jednotlivé položky vyúčtování (silová elektřina/odebraný plyn, plat za odběrné místo) jsou následně rozepsané na druhé straně faktury, část B.
Regulované poplatky se zpravidla mění na přelomu roku a jsou ke stažení na našich webových stránkách.

Distribuční ceník elektřina
Distribuční ceník plyn

Z čeho se skládají ceny energie?

Co ovlivníte výběrem dobré energie od Yello?
Dodavatel stanovuje:

  • cenu silové elektřiny za kilowatthodinu (kWh)
  • stálý měsíční poplatek za odběrné místo
Až 60 % z ceny za elektřinu na Vašem vyúčtování neovlivníte.
Jedná se například o:
Cenu za distribuci elektřiny, cenu na podporu elektřiny z obnovitelných zdrojů, cenu za systémové služby a za činnost operátora trhu a daň z elektřiny.
Ceny těchto souvisejících služeb stanoví Energetický regulační úřad a stát určuje výši DPH a daně z elektřiny.
Ceny souvisejících služeb a daně jsou stejně vysoké pro každého zákazníka bez ohledu na jeho dodavatele.

Chci vrátit přeplatek na bankovní účet.

Pro vrácení přeplatku stačí nahlásit číslo bankovního účtu e-mailem na yello@yello.cz, do předmětu uveďte Vrácení přeplatku.
Pokud máte portál Moje Yello, můžete požadavek zaevidovat přímo na portálu v záložce Komunikace. Pro další fakturace Vám také můžeme nastavit automatické vracení přeplatků.

Distribuce.

Spínání HDO.

Časy spínání – přepnutí elektroměru z vysokého na nízký tarif (levnější proud) řídí distributor, na jehož území bydlíte.
Distributor může časy spínání měnit.
Informace o čase spínání naleznete na webu distributora nebo se můžete obrátit na jeho zákaznickou linku.
PRE (Praha) – 800 550 055
ČEZ (Ústecký, Liberecký, Olomoucký, Moravskoslezský, Středočeský, Královéhradecký, Pardubický, Karlovarský, Plzeňský kraj) – 800 850 860
E.ON (Jižní Čechy, Zlínský kraj, Jižní Morava, Vysočina) – 800 773 322

Jaká distribuční sazba je ideální pro moje odběrné místo?

Distribuční sazba se odvíjí od Vašich spotřebičů.
Jednotarifní sazby D01d a D02d jsou využívané při menší nebo střední spotřebě, při využití běžných domácích spotřebičů (např. svícení, vaření, pračka, sušička apod.).
Dvoutarifní sazby D25d a D26 se nastavují při vyšší spotřebě, a to při akumulačním ohřevu vody nebo akumulačním topení. Nízký tarif je v těchto sazbách spuštěn 8 hodin denně.
Dvoutarifní sazba D57d (dříve D35d,D45d, D55d, D56) je využívaná v případě spotřebičů instalovaných za účelem vytápění objektu (např. přímotop, tepelné čerpadlo, elektrokotel atd.). Nízký tarif je spuštěn 20 hodin.
Pokud máte chatu, můžete využít sazbu D61d s víkendovým režimem.

V případě, že se rozhodnete změnit Vaši distribuční sazbu, prosím kontaktujte nás e-mailem na yello@yello.cz a do předmětu uveďte Změna sazby. V e-mailu nám popište, jakou sazbu máte nyní aktuálně nastavenou a jakou chcete využívat, případně doplňte, jaké spotřebiče máte instalované, abychom Vám mohli doporučit nejvhodnější sazbu.

Jaký je rozdíl mezi distributorem a dodavatelem?

Dodavatel je obchodník s elektřinou/plynem, který má oprávnění dodávat danou komoditu. Dodavatele si zákazník určuje sám.
Distributor je provozovatel a vlastník distribuční soustavy (dráty, sítě, potrubí). Distributora si nemůžete zvolit, je dán územím, kde žijete. Pro elektřinu jsou 3 hlavní distributoři – ČEZ, E.ON a PRE, pro plyn také 3 – GASNet (RWE, Innogy), E.ON a Pražská plynárenská.
Výběrem dodavatele můžete ovlivnit 40 % ceny, zbylých 60 % nelze ovlivnit, protože jde o regulované položky stanovené Energetickým regulačním úřadem.