Časté otázky.
Aktuálně.
Chci sdílet elektřinu, nabízíte nějaký produkt, který to umožňuje?
Máme to v plánu a momentálně ladíme poslední detaily, abychom vám mohli nabídnout to nejlepší možné řešení.
Bude Yello zlevňovat?
Zlevnili jsme v září 2023 dodávky elektřiny i plynu, a to zákazníkům, kteří měli smlouvu na dobu neurčitou nebo smlouvu na dobu určitou, ale s nefixovanou cenou.
Od ledna 2025 jsme znovu zlevnili dodávky elektřiny a plynu zákazníkům se smlouvou na dobu neurčitou.
Naše produkty a především ceny reflektují aktuální vývoj na burze s energiemi z dlouhodobého hlediska.
Chci nabídku na další období. Co mám dělat?
Kontaktujte nás prosím e-mailem na yello@yello.cz a do předmětu prosím uveďte „Nabídka“. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Jaké jsou distribuční poplatky pro rok 2025?
Distribuční poplatky pro rok 2025 ke stažení zde:
Plyn - Distribuční ceník plyn 2025
Elektřina - Distribuční ceník elektřina 2025
Chci zaslat opis smlouvy. Jak mám postupovat?
Prosíme, požádejte o opis smlouvy na yello@yello.cz a do předmětu prosím uveďte „Opis smlouvy“. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Jak si snížím nebo zvýším zálohy?
Výši záloh můžete změnit přes zákaznický portál Moje Yello, v detailu Vašeho odběrného místa.
Snížení záloh
- Při snížení je třeba zvážit, zda částka odpovídá Vaší spotřebě. Vyhnete se tak případnému nedoplatku při vyúčtování.
- Snížení záloh doporučujeme, pokud na odběrném místě nikdo nebydlí nebo jste změnili charakter odběru (např. změna způsobu vytápění, ohřevu vody).
- Pro akceptování snížení záloh je nutné mít uhrazené všechny platby po splatnosti, včetně záloh a nedoplatků z faktur.
Zvýšení záloh
- Můžete o něj zažádat kdykoli.
- Zvýšení záloh doporučujeme, pokud se zvýšil Váš odběr energie. Vyhnete se tak nepříjemným nedoplatkům.
Přechod k Yello.
Mám zájem odebírat od Yello energie, co všechno musím udělat a doložit?
Napište na yello@yello.cz a my se Vám ozveme. Nejjednodušší je rovnou k e-mailu přiložit smlouvu s Vaším stávajícím dodavatelem a poslední roční vyúčtování. Na základě těchto dokumentů Vám připravíme návrh smlouvy s Yello. Pokud bychom potřebovali ještě nějaké další podklady, dáme Vám vědět. Na dalších krocích se poté domluvíme telefonicky nebo e-mailem.
Můžete si také nechat vypracovat nezávaznou kalkulaci zde, stačí přiložit vyúčtování nebo smlouvu. Zároveň je možné se s námi spojit i přes kontaktní formulář.
Jak dlouho trvá přechod k novému dodavateli?
Možné zahájení dodávek od Yello Vám rádi pomůžeme určit, stačí nám zaslat aktuální smlouvu či dodatek ke smlouvě s Vaším stávajícím dodavatelem. Výpověď stávajícímu dodavateli vyřídíme za Vás na základě Vámi podepsané plné moci.
Smlouva na dobu určitou má pevně stanovené datum obnovení. Proto je nutné dodržet výpovědní lhůtu, která je ve smlouvě. Smlouvu v případě doby určité je potřeba vypovědět nejpozději 20 dnů před výročím.
Pokud máte smlouvu na dobu neurčitou, výpovědní lhůta je tři měsíce. Lhůta výpovědi začíná běžet 1. den následujícího měsíce od data doručení výpovědi. To znamená, že přechod k Yello může trvat necelé 4 měsíce.
Proč jste posunuli datum zahájení dodávek?
Nejčastější důvody změny termínu zahájení dodávek jsou následující:
- Museli jsme brát v úvahu Váš závazek u současného dodavatele, a proto jsme přesunuli datum zahájení dodávek od Yello.
- Museli jsme požádat Operátora trhu s elektřinou a plynem (OTE) o Vaše odběrné místo, což trvá přibližně 10 pracovních dní a nelze to urychlit. Proto jsme posunuli datum zahájení dodávky u Vašeho odběrného místa, abychom dodrželi lhůtu pro žádost na OTE.
- Během příprav zahájení dodávek nastaly komplikace, se kterými jsme se museli vypořádat, a zabralo to pár dní. Například chybějící či nedostatečná dokumentace k dokončení přepisu, ukončení původní smlouvy apod.
O případné změně data zahájení dodávek od Yello se dozvíte prostřednictvím e-mailu nebo Vám pošleme dopis na Vaši kontaktní adresu.
Kdy a jak dostanu informace, že jsem u Yello?
Informace o zahájení dodávky si můžete ověřit na Vašem portálu Moje Yello.
Do měsíce od zahájení dodávky Vám zašleme na korespondenční adresu akceptační dopis s potvrzeným datem zahájení dodávek a informacemi k úhradě záloh.
Co mám dělat, pokud jsem podepsal smlouvu s jiným dodavatelem?
Uzavřeli jste smlouvu s jiným dodavatelem energií? Pokud jste si podpis této smlouvy rozmysleli, máte za určitých podmínek právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět. Váš nárok na ukončení takové smlouvy bez jakýchkoli sankcí závisí na způsobu jejího uzavření.
Co nejdříve nás kontaktujte, abychom Vám mohli pomoci. Potřebujeme vědět, kdy byla smlouva podepsána, s jakým dodavatelem a na jakém místě (pobočka, domov, kavárna apod.).
Jsem nový majitel/nájemce a původní odběratel byl u Yello. Energie chci přepsat na své jméno. Jak mám postupovat?
Pro přepis odběru na nového zákazníka je nutné ukončit smlouvu s původním odběratelem a zároveň sepsat novou smlouvu s novým zákazníkem.
Pro úspěšný přepis potřebujeme:
- Údaje nového zákazníka.
- Doložit vztah nového zákazníka k nemovitosti (např. nájemní smlouva, kupní smlouva, zápis v katastru nemovitostí).
- Žádost o ukončení smlouvy podepsanou původním zákazníkem.
Pro bližší informace a zaslání potřebné dokumentace nás prosím kontaktuje e-mailem na yello@yello.cz, do předmětu e-mailu prosím uveďte „Přepis Yello“. Pro rychlejší odbavení prosím identifikujte odběrné místo, které chcete přepisovat (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení původního odběratele).
Jak nahlásím odečet k nově zahájeným dodávkám?
Odečet prosím hlaste přes náš webový formulář Samoodečet. Prosíme o nahlášení nejpozději do dvou pracovních dnů od zahájení dodávek. V případě, že nestihnete nahlásit odečet, nic se neděje. Distributor konečný stav u bývalého dodavatele odhadne na základě průměrné spotřeby za předchozí období.
Jak funguje přepis energií v případě pronájmu/prodeje nemovitosti?
Pokud se stěhujete do nového bytu/domu, je nutné aktuální smlouvu ukončit. Společně s žádostí o ukončení smlouvy je nutné doložit, že k odběrnému místu již nemáte žádný vztah (kupní/prodejní smlouva, ukončení nájmu, výpis z katastru nemovitostí). V případě úmrtí zákazníka stačí doložit pouze kopii úmrtního listu.
Stávající odběrné místo můžete také přepsat na nového majitele nebo nájemce. K úspěšnému přepisu smlouvy je nutné doložit vztah k nemovitosti nového odběratele (tj. nájemní smlouva, kupní smlouva, zápis v katastru nemovitostí). Doporučujeme zaslat předávací protokol ke konečné fakturaci, která bude vystavena do měsíce po ukončení smlouvy.
Do konečného vyúčtování zahrneme všechny platby, které jsme obdrželi, a případné přeplatky automaticky vrátíme.
Pokud se stěhujete do nového bytu/domu, můžete pokračovat v odběru na novém odběrném místě. Jen s námi uzavřete novou smlouvu a energie budete nadále výhodně odebírat.
Pro bližší informace a zaslání potřebné dokumentace nás prosím kontaktujte e-mailem na yello@yello.cz. Do předmětu prosím uveďte Změna odběratele. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Další výhody u Yello.
Jak mohu s Yello ještě ušetřit?
Aplikace Yello Active Vám přináší výběr míst pro aktivní trávení volného času, ať už s rodinou a přáteli, nebo o samotě. Sbíráte body, díky kterým od nás dostanete slevu na energie. Nebo Yello doporučte a získáte 500 Kč.
Co je Energo prémie?
Program, jehož cílem bylo odměnit zákazníky za úsporu energie nebo plynu v domácnosti v topné sezoně. Více informací najdete na Bonus | YELLO.
Jak se mohu zúčastnit programu Energo prémie? Jaké jsou podmínky?
Zúčastnit se mohli stálí zákazníci z řad domácností (distribuční sazba kategorie D), kteří odebírali od Yello elektřinu nebo plyn minimálně od 1. 10. 2022 do 1. 7. 2024. Více informací najdete na Bonus | YELLO.
Kde najdu vaše pobočky?
Společnost Yello funguje pouze online a komunikace zákazníků s námi probíhá pohodlně prostřednictvím našeho zákaznického portálu Moje Yello, kde má každý zákazník okamžitý přehled o svém odběru a možnost samostatně vyřešit základní požadavky. Komunikovat můžete dále pomocí e-mailu yello@yello.cz, online chatu nebo infolinky 267 056 704.
Přes tyto kanály dokážou naši zákazníci vyřešit vše pohodlně a odkudkoliv. Díky tomu, že nemáme kamenné pobočky, můžeme nabízet výrazně zajímavější ceny a zároveň přímou odezvu prostřednictvím uvedených kanálů.
Chci doporučit nového zákazníka. Kde najdu svůj unikátní kód?
Kód pro doporučení nového zákazníka najdete v profilu na svém portálu Moje Yello. Stačí rozkliknout jméno zákazníka v pravém horním rohu.
Jak se uplatňuje odměna za doporučení nového zákazníka?
Tento kód předáte kamarádovi nebo známému. Při uzavírání smlouvy s Yello nám Váš známý kód sdělí a my ho zaevidujeme do objednávky. Po zahájení dodávek energií na odběrné místo bude odměna automaticky odeslána na Váš zákaznický účet elektřiny nebo plynu. Slevu poté uvidíte v řádném ročním vyúčtování.
Ale pozor, je potřeba, aby Váš kamarád nebo známý uzavřel smlouvu prostřednictvím webu Yello nebo zákaznické linky Yello, nabídka neplatí pro přepis v rámci Yello.
Portál Moje Yello.
Co mohu v Moje Yello očekávat a jak mi může pomoci?
Projděte si všechny skvělé funkce, které Vám nabízí. Virtuální prohlídka Moje Yello.
Co nabízí portál Moje Yello?
Portál Moje Yello Vám z pohodlí domova odpoví na Vaše dotazy bez nutnosti volat nebo psát e-mail, a také v něm jednoduše zadáte samoodečet elektroměru nebo plynoměru.
V portálu najdete:
- Adresy (trvalé, korespondenční, odběrných míst).
- Smluvní údaje (jméno, příjmení, datum narození, e-mail, telefon).
- Platební údaje.
- Aktuálně nastavený produkt a cenu.
- Přehled záloh a faktur.
- Zadané samoodečty.
- Možnost úhrady vyúčtování nebo záloh.
- Možnost podepsat smlouvu na další odběrné místo.
- Možnost přepisu stávajícího odběrného místa.
V portálu můžete také změnit:
- Výši záloh a jejich frekvenci.
- Způsob platby záloh nebo faktury.
- Korespondenční adresu odběrného místa.
- Vaši trvalou adresu.
- Telefonní číslo.
- E-mailovou adresu.
- Vaše heslo a uživatelské jméno.
- Název odběrného místa.
- Způsob zasílání faktury.
- Nastavení refundace přeplatku z faktury.
- Sazbu a jističe.
Na jakých zařízeních mohu používat Moje Yello?
Moje Yello můžete otevřít bez problému v jakémkoliv webovém prohlížeči na smartphonu, tabletu nebo počítači.
Jak si aktivuji účet Moje Yello?
Účet Moje Yello aktivujete na stránce Přihlášení a registrace | Yello. Klikněte na tlačítko aktivovat přístup. Následně zadejte Váš variabilní symbol, který najdete v akceptačním dopisu a Vaši e-mailovou adresu. Po kliknutí na tlačítko Aktivovat přístup naleznete ve Vašem e-mailu odkaz. Rozklikněte ho a nastavte si heslo. Nyní se na Moje Yello můžete přihlásit.
Pokud jste již registrovaný uživatel, ale nemáte heslo pro přihlášení, pošlete si odkaz pro nastavení hesla přes stránku Zapomenuté heslo | Yello. Zadáte e-mailovou adresu a na Váš e-mail dorazí odkaz pro nastavení nového hesla. Následně provedete přihlášení.
Jak se do Moje Yello přihlásím?
Zapomněl jsem uživatelské jméno nebo heslo, co mám dělat?
Uživatelské jméno si snadno obnovíte zde: Obnovení uživatelského jména | Yello.
Zadejte Váš variabilní symbol a e-mailovou adresu. Na e-mail Vám obratem dorazí odkaz pro obnovení uživatelského jména.
Pro obnovení hesla klikněte zde: Zapomenuté heslo | Yello.
Stačí zadat uživatelské jméno, na Váš e-mail poté dorazí odkaz pro obnovu hesla.
Co najdu v základním přehledu?
Co najdu v záložce „Odběry“?
Jaké údaje najdu ve svém profilu?
Co najdu v sekci/záložce „Zprávy“?
Yello Active.
Pro jaké operační systémy je aplikace Yello Active připravena?
Yello Active je zdarma ke stažení na zařízeních s operačním systémem Android i iOS.
Podle čeho jsou vytipována místa, na kterých je možné získat body?
Tato místa do aplikace zařazujeme na základě doporučení od zákazníků. Aktuálně je v aplikaci přibližně 300 cílů z celého Česka a jejich počet stále roste. Neustále se snažíme přidávat další, abychom zákazníkům nabídli nová dobrodružství a zajímavá místa, která třeba ještě neznají.
Kolik bodů se mi připíše za návštěvu jednoho místa? Mohu získat více slev za stejné místo?
Za návštěvu jednoho místa můžete získat 3 250 bodů, a to pouze jednou. Na místě je potřeba v aplikaci zadat check-in a sleva 50 Kč z Vašeho vyúčtování je Vaše.
Jak se k místu přihlásím?
Pokud v cíli cesty provedete jednoduchý check-in neboli záznam „byl jsem tady“, aplikace Vám na konto připíše body. Body zákazník uplatní v zákaznickém portálu Moje Yello na své odběrné místo a tím získá slevu.
Mohu si body připsat zpětně?
Připsat body zpětně není bohužel možné. Nelze totiž ověřit, že zákazník na místě opravdu byl. Proto je nezbytné provést check-in přímo na místě.
Je možné získat body jen na území ČR?
Ano, všechna místa v aplikaci jsou aktuálně na území České republiky.
Jak je možné body uplatnit v portálu Moje Yello?
Slevu lze uplatnit na ročním vyúčtování v hodnotě, která odpovídá počtu zákazníkových bodů (do maximální výše 1 500 Kč ročně). Hodnota 3 250 bodů za jedno místo = sleva 50 Kč. Body mají neomezenou platnost a je možné je využít kdykoliv v budoucnosti. Podrobné informace najdete v detailu odběrného místa na zákaznickém portálu Moje Yello.
Zálohy.
Kdy začnu platit zálohy u Yello?
První měsíc zálohu neplatíte. Spotřeba za první měsíc bude součástí první faktury. Do měsíce od zahájení dodávky Vám zašleme na korespondenční adresu akceptační dopis s informacemi k úhradě záloh. Následně celý plán záloh uvidíte i na portálu Moje Yello.
Jak se hradí zálohy?
Všechny potřebné informace k úhradě najdete v akceptačním dopise, který vždy zasíláme do měsíce od zahájení dodávek. Platební údaje si nastavujete již při sepsání smlouvy s Yello. Po zahájení dodávek si můžete způsob platby i výši záloh kdykoliv upravit přes online portál Moje Yello v detailu svého odběrného místa.
Na výběr máme 4 způsoby plateb:
- Bankovní převod - nezapomeňte vždy uvést správný variabilní symbol, aby se platba přiřadila k Vašemu odběrnému místu. Platby prosím zasílejte na náš bankovní účet 117443673/0300.
- Přímé inkaso - předepsané zálohy budeme inkasovat z Vašeho účtu. Je důležité, abyste měli pro tento způsob platby nastavené svolení k inkasu pro náš bankovní účet a dostatečný limit. Potřebujeme také znát číslo Vašeho bankovního účtu, ze kterého máme inkasovat. Povolte si u své banky platby ve prospěch našeho bankovního účtu 117443673/0300. Variabilní symbol se neuvádí. Při nastavení tohoto způsobu platby budeme automaticky inkasovat i případné nedoplatky z vyúčtování.
- SIPO - zálohy budeme předepisovat na SIPO, ke kterému potřebujeme znát Vaše spojovací číslo. U tohoto způsobu platby předepisujeme pouze zálohy, případné nedoplatky z vyúčtování je pak nutné hradit převodem na účet Yello podle údajů na řádné faktuře.
- Karta - stačí se přihlásit na portál Moje Yello a v detailu odběru u záloh vybrat platby, které chcete uhradit. Je možné zvolit jednu nebo i více najednou. Po kliknutí na možnost „Zaplatit kartou“ vyplňte její údaje. U platby se Vám vygeneruje také QR kód s předvyplněným platebním příkazem pro ještě rychlejší úhradu.
Proč platím pouze 11 záloh?
Na fakturační období předepisujeme 11 měsíčních zálohových plateb. V měsíci, kdy má proběhnout vyúčtování, zálohu nepředepisujeme.
V případě, že zašlete platbu navíc, bude zohledněna v řádném vyúčtování. Pokud by platba dorazila až po vystavení faktury, automaticky uhradí zálohu na další fakturační období.
Jak si snížím nebo zvýším zálohy?
Výši záloh můžete změnit přes zákaznický portál Moje Yello, v detailu Vašeho odběrného místa.
Snížení záloh
- Při snížení je třeba zvážit, zda částka odpovídá Vaší spotřebě. Vyhnete se tak případnému nedoplatku při vyúčtování.
- Snížení záloh doporučujeme, pokud na odběrném místě nikdo nebydlí nebo jste změnili charakter odběru (např. změna způsobu vytápění, ohřevu vody).
- Pro akceptování snížení záloh je nutné mít uhrazené všechny platby po splatnosti, včetně záloh a nedoplatků z faktur.
Zvýšení záloh
-
Můžete o něj zažádat kdykoli.
-
Zvýšení záloh doporučujeme, pokud se zvýšil Váš odběr energie. Vyhnete se tak nepříjemným nedoplatkům.
Nezaplatil jsem zálohu, co se teď stane?
V případě, že platbu neobdržíme do 10 dnů od splatnosti, obdržíte upomínku o úhradě zálohy. Pokud by zálohy nebyly hrazeny delší dobu, může hrozit odpojení dodávek pro neplacení.
Podle čeho nastavujete výši záloh?
Při určování výše záloh vycházíme vždy z charakteru a historie spotřeby na daném odběrném místě, která se většinou výrazně nemění.
Jde-li o nové odběrné místo, výše záloh stanovíme odhadem podle charakteru spotřeby (počet členů domácnosti, využívaná zařízení s odběrem elektrické energie atd.).
Na výši záloh se samozřejmě podepisuje i aktuální cena příslušného produktu. Snažíme se, aby zálohy pokrývaly předpokládanou budoucí spotřebu.
Jak mám postupovat, když nesouhlasím s novou zálohou ve vyúčtování?
Pokud Vám záloha na další fakturační období stanovená ve faktuře nevyhovuje, můžete před splatností zažádat o její úpravu na zákaznickém portálu Moje Yello. Zálohy však upravujeme dle vyúčtované spotřeby tak, aby byly adekvátní k vývoji ceny energie a nevznikaly Vám výrazné nedoplatky. Případné snížení záloh proto pečlivě zvažte.
Více informací ke snížení a zvýšení záloh najdete u otázky
Proč nemám zálohu na SIPO?
S největší pravděpodobností očekáváme vystavení řádné roční faktury. Zálohu v měsíci fakturace nepředepisujeme, protože nemůžeme zaručit její zaúčtování. Další zálohy budou předepsány na SIPO podle nového plánu záloh. Prosíme, vyčkejte na fakturaci. Pokud Vám faktura do konce měsíce nedorazí, kontaktujte nás prosím e-mailem na yello@yello.cz, do předmětu uveďte „SIPO“ a my zjistíme, co se stalo.
Platby.
Jak mám postupovat, když chci vrátit přeplatek?
Stačí, když nám na portálu Moje Yello v záložce Zprávy nebo na e-mail yello@yello.cz napíšete celé jméno a variabilní symbol s žádostí o vrácení přeplatku. V obou případech, nezapomeňte uvést číslo Vašeho bankovního účtu. Pokud si přejete vrátit přeplatek složenkou, prosíme o uvedení korespondenční adresy.
Přeplatek Vám pošleme a rovnou Vám nastavíme automatické vracení přeplatků, abyste o ně již nemuseli žádat. Informace, co se děje s Vaším přeplatkem, vždy uvádíme ve Vaší faktuře. Vzhledem k tomu, že přeplatek nebude použit do další faktury, doporučujeme provést úpravu výše záloh.
Potřebujete změnit výši záloh? Na portálu Moje Yello to zvládnete za pár kliků. Přihlásíte se do něj zde: www.yello.cz/mojeyello.
Kolik zaplatím za upomínku, popřípadě za zaslání opisu faktury nebo smlouvy?
Každý z nás někdy něco zapomene nebo ztratí, a protože tomu rozumíme, nechceme po Vás platit nic navíc. Za upomínky, opis faktury nebo opis smlouvy u nás nic nehradíte.
Odeslal jsem platbu bez variabilního symbolu, co s tím?
Pro dohledání platby Vás prosíme o zaslání potvrzení o úhradě, které je možné vygenerovat v internetovém bankovnictví. Dokument nám prosím zašlete e-mailem na yello@yello.cz. Do předmětu prosím uveďte „Potvrzení o úhradě“. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Faktury.
Kdy obdržím první fakturu?
Odečty zajišťuje distributor, na jehož území bydlíte, a následně nám je zasílá pro vyúčtování spotřebované energie. Fakturu proto budete nadále dostávat ve stejném období, protože období odečtů se změnou dodavatele zpravidla nemění.
Kdy mi přijde konečná fakturace?
Konečnou fakturaci zpravidla vystavujeme do měsíce od termínu ukončení smlouvy.
Jak mohu reklamovat fakturu/vyúčtování?
Pro bližší informace nás prosím kontaktujte e-mailem na yello@yello.cz. Do předmětu uveďte „Reklamace“. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Jak si zajistím mimořádné vyúčtování?
O mimořádné vyúčtování můžete žádat na přelomu roku. Zdarma Vám ho vystavíme na základě nahlášeného odečtu k 31. 12.
Odečet prosím zaevidujte nejpozději do 5. 1. přes webový formulář Samoodečet. Jako typ odečtu musíte zvolit Jsem zákazník Yello - mimořádná faktura k 31. 12.
O mimořádné vyúčtování můžete také žádat vždy ke konci měsíce přes webový formulář Samoodečet. Jako typ odečtu musíte zvolit Jsem zákazník Yello - mimořádná faktura.
Doporučujeme Vám pořídit si fotografii měřidla s příslušným stavem. V případě, že by ze strany distributora došlo k zamítnutí odečtu, můžeme na základě fotografie požádat distributora o reklamaci. Poplatek za vystavení mimořádné faktury je účtován dle aktuálního ceníku daného distributora.
Elektřina:
PRE – Neumožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku.
ČEZ – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zdarma).
EG.D – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
Plyn:
Pražská plynárenská – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
GasNet (RWE, Innogy) – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
Gas distribution – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
Proč na první straně faktury nesouhlasí ceny se smlouvou?
Na první stránce vyúčtování, část A, je součet ceny za dodávku Yello a ostatní regulované poplatky.
Regulované poplatky obchodník s elektřinou/plynem nemůže ovlivnit, tyto poplatky jsou dané a zaplatíte je vždy stejné bez ohledu na to, u kterého dodavatele právě jste.
Tyto poplatky nemohou být uvedené na smlouvě o sdružených službách dodávky elektřiny právě proto, že je dodavatel neovlivňuje.
Jednotlivé položky vyúčtování (silová elektřina/odebraný plyn, plat za odběrné místo) jsou následně rozepsané na druhé straně faktury, část B.
Regulované poplatky se zpravidla mění na přelomu roku a jsou ke stažení na našich webových stránkách.
Distribuční ceník elektřina
Distribuční ceník plyn
Samoodečet.
Zahájil jsem dodávku elektřiny/plynu, jak zadám odečet na webu?
Připravte si prosím EAN/EIC kód odběrného místa. Toto číslo najdete na jakékoliv faktuře od jakéhokoliv dodavatele, která se vztahuje k Vašemu odběrnému místu. Můžete ho dohledat také přímo ve smlouvě s dodavatelem (osmnáctimístný EAN kód začíná vždy 859182400_______ , šestnáctimístný EIC kód začíná vždy 27ZG_______ ).
Při odečtu stavu měřidla ověříte, zda je daný elektroměr/plynoměr opravdu Váš, podle čísla elektroměru/plynoměru. To najdete na každém vyúčtování.
Elektřina: Vysoký tarif (denní proud) na měřidle může být označen jako VT nebo T1. Nízký tarif (noční proud) může být označen jako NT nebo T2.
Plyn: Hodnoty na měřidle jsou v m3.
Hodnoty zapisujte bez desetinných míst.
Vyplňte prosím také identifikační údaje zákazníka pro správné přiřazení odečtu. Jméno a příjmení nebo název firmy, e-mailovou adresu a datum narození nebo IČO.
Datum odečtu musí být vždy shodné s termínem zahájení dodávek u Yello. Tento termín jsme Vám poslali e-mailem nebo v SMS, případně v dopise.
Zvolte typ odečtu „Jsem nový zákazník“.
Samoodečet je nutné hlásit nejpozději do dvou pracovních dnů od zahájení dodávek. Váš odečet následně předáme provozovateli distribuční sítě ke schválení. Pokud nám nenahlásíte odečet včas, nemusí být distributorem akceptován.
Po vyplnění údajů klikněte na tlačítko „Odeslat požadavek“. Všechny potřebné informace budou bleskem u nás. Děkujeme!
Ukončil jsem dodávky elektřiny/plynu u Yello, jak zadám odečet na webu?
Připravte si prosím EAN/EIC kód odběrného místa. Toto číslo najdete na jakékoliv faktuře od jakéhokoliv dodavatele, která se vztahuje k Vašemu odběrnému místu. Ve Vašem případě na faktuře od Yello. Můžete ho také dohledat přímo ve smlouvě s Yello, případně s jiným dodavatelem (osmnáctimístný EAN kód začíná vždy 859182400_______, šestnáctimístný EIC kód začíná vždy 27ZG_______ ).
Při odečtu stavu měřidla ověříte, zda je daný elektroměr/plynoměr opravdu Váš, podle čísla elektroměru/plynoměru. To najdete na každém vyúčtování.
Elektřina: Vysoký tarif (denní proud) na měřidle může být označen jako VT nebo T1. Nízký tarif (noční proud) může být označen jako NT nebo T2.
Plyn: Hodnoty na měřidle jsou v m3.
Hodnoty zapisujte bez desetinných míst.
Vyplňte prosím také identifikační údaje zákazníka pro správné přiřazení odečtu. Jméno a příjmení nebo název firmy, e-mailovou adresu a datum narození nebo IČO.
Datum odečtu musí být vždy shodné s termínem ukončení dodávek od Yello. Tento termín jsme Vám poslali e-mailem nebo v dopise, případně Vám ho také sdělí Váš nový dodavatel.
Zvolte typ odečtu „Jsem zákazníkem Yello – odcházím“.
Samoodečet je nutné hlásit nejpozději do dvou pracovních dnů od ukončení dodávek. Váš odečet následně předáme provozovateli distribuční sítě ke schválení. Pokud nám nenahlásíte odečet včas, nemusí být distributorem akceptován.
Po vyplnění údajů klikněte na tlačítko „Odeslat požadavek“. Všechny potřebné informace budou bleskem u nás. Děkujeme!
Jak nahlásím kontrolní odečet elektroměru/plynoměru?
Připravte si prosím EAN/EIC kód odběrného místa. Toto číslo najdete na jakékoliv faktuře Yello, která se vztahuje k Vašemu odběrnému místu. Můžete ho také dohledat přímo ve smlouvě s Yello (osmnáctimístný EAN kód začíná vždy 859182400, šestnáctimístný EIC kód začíná vždy 27ZG_______ ). Při odečtu stavu měřidla ověříte, zda je daný elektroměr/plynoměr opravdu Váš, podle čísla elektroměru/plynoměru. To najdete na každém vyúčtování.
Elektřina: Vysoký tarif (denní proud) na měřidle může být označen jako VT nebo T1. Nízký tarif (noční proud) může být označen jako NT nebo T2.
Plyn: Hodnoty na měřidle jsou v m3.
Hodnoty zapisujte bez desetinných míst.
Vyplňte prosím také identifikační údaje zákazníka pro správné přiřazení odečtu. Jméno a příjmení nebo název firmy, e-mailovou adresu a datum narození nebo IČO.
Datum odečtu vyplňte podle skutečného termínu, kdy odečet provádíte. Ideální je hlásit poslední nebo první den v měsíci.
Zvolte typ odečtu „Jsem zákazníkem Yello – kontrolní odečet“.
Po vyplnění údajů klikněte na tlačítko „Odeslat požadavek“. Všechny potřebné informace budou bleskem u nás. Děkujeme!
Jak nahlásím odečet k mimořádnému vyúčtování elektřiny/plynu?
Připravte si prosím EAN/EIC kód odběrného místa. Toto číslo najdete na jakékoliv faktuře Yello, která se vztahuje k Vašemu odběrnému místu. Můžete ho také dohledat přímo ve smlouvě s Yello (osmnáctimístný EAN kód začíná vždy 859182400, šestnáctimístný EIC kód začíná vždy 27ZG_______ ).
Při odečtu stavu měřidla ověříte, zda je daný elektroměr/plynoměr opravdu váš, podle čísla elektroměru/plynoměru. To najdete na každém vyúčtování.
Elektřina: Vysoký tarif (denní proud) na měřidle může být označen jako VT nebo T1. Nízký tarif (noční proud) může být označen jako NT nebo T2.
Plyn: Hodnoty na měřidle jsou v m3.
Hodnoty zapisujte bez desetinných míst.
Vyplňte prosím také identifikační údaje zákazníka pro správné přiřazení odečtu. Jméno a příjmení nebo název firmy, e-mailovou adresu a datum narození nebo IČO.
O mimořádné vyúčtování můžete zažádat vždy ke konci měsíce.
Zvolte typ odečtu „Jsem zákazníkem Yello – mimořádná faktura“.
Datum odečtu musí být vždy k poslednímu dni daného měsíce. Samoodečet je nutné hlásit nejpozději do pěti pracovních dnů následujícího měsíce.
Poplatek za vystavení mimořádné faktury je účtován dle aktuálního ceníku daného distributora.
Elektřina:
PRE – Neumožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku.
ČEZ – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zdarma).
EG.D – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
Plyn:
Pražská plynárenská – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
GasNet (RWE, Innogy) – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
Gas distribution – Umožňuje vystavení mimořádného vyúčtování v průběhu roku (zpoplatněno).
O mimořádné vyúčtování můžete žádat také na přelomu roku. Zdarma Vám ho vystavíme na základě nahlášeného odečtu k 31. 12.
Pro mimořádné vyúčtování k 31. 12. zvolte typ odečtu „Jsem zákazníkem Yello – mimořádná faktura k 31. 12.“.
Samoodečet nahlaste nejlépe 31. 12., nejpozději však do 5. 1. Váš odečet následně předáme provozovateli distribuční sítě ke schválení. Pokud nám nenahlásíte odečet včas, nemusí být distributorem akceptován a předán k mimořádnému vyúčtování.
Po vyplnění údajů klikněte na tlačítko „Odeslat požadavek“. Všechny potřebné informace budou bleskem u nás. Děkujeme!
Smlouvy.
Z čeho se skládají ceny energie?
Co ovlivníte výběrem dobré energie od Yello?
Dodavatel stanovuje:
- Cenu energií za kilowatthodinu (kWh).
- Stálý měsíční poplatek za odběrné místo.
Co neovlivníte výběrem dobré energie od Yello?
- Distribuční poplatky (cena za distribuci elektřiny/plynu, poplatek za příkon hlavního jističe, měsíční plat za přistavenou kapacitu plynu).
- Ostatní regulované poplatky (činnost operátora trhu, podpora elektřiny z podporovaných zdrojů energie).
Ceny těchto souvisejících služeb stanovuje Energetický regulační úřad, stát zase určuje výši DPH a daně z elektřiny. Tyto ceny a daně jsou tak stejně vysoké pro každého zákazníka bez ohledu na jeho dodavatele.
Jaké smlouvy dodavatelé nabízejí?
Smlouvy můžeme rozdělit podle délky jejich trvání na smlouvy s fixací na dobu určitou a bez fixace na dobu neurčitou.
Ve fixovaných smlouvách může být následně cena fixovaná (garantovaná), tedy se během trvání smlouvy nemění, a to ani v případě, že ceny energií v tomto období klesnou nebo se navýší. Smlouva s fixací na dobu určitou může být uzavřena i bez garantované výše ceny, ale cena se v průběhu trvání smlouvy může měnit.
Jaké smlouvy nabízí Yello?
Yello nabízí smlouvy na dobu neurčitou. Naši nabídku pro zákazníky typu domácností najdete na stránkách Produkt Elektřina | Yello a Produkt plyn | Yello.
Chci zaslat opis smlouvy. Jak mám postupovat?
Prosíme, požádejte o opis smlouvy na yello@yello.cz a do předmětu prosím uveďte „Opis smlouvy“. Pro rychlejší odbavení identifikujte odběrné místo (např. EAN/EIC kód, adresa odběrného místa, jméno a příjmení zákazníka).
Kde zjistím svou aktuální cenu energií?
Vše snadno zjistíte na portálu Moje Yello v detailu odběru. Hned nahoře je uvedena cena za kilowatthodinu (kWh) i Vaše měsíční platba. Částky jsou uvedeny bez i včetně DPH.
Za jakých podmínek je možné odstoupit od smlouvy?
U všech smluv na dobu neurčitou platí ze zákona tříměsíční výpovědní lhůta, která začne běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.
U smluv na dobu určitou, které nabízejí výhodnější cenu, je podle zákona nově 20denní výpovědní lhůta (toto platí pouze u domácností, podnikatelé mají individuální nastavení dle smlouvy). Tuto smlouvu je možné vypovědět nejpozději 20 dní před ukončením její platnosti, zákazník následně obdrží akceptaci výpovědi.
Pokud zákazník řádně neukončí smlouvu nebo odejde ještě před akceptací výpovědi, porušuje tak smlouvu a je sankcionován (obvykle úhrada 30 % ze záloh za období zbývající do ukončení smlouvy).
Yello Férová baterie.
Jak služba funguje?
Díky službě Yello Férová baterie můžete přebytečnou energii ze své fotovoltaické elektrárny využívat například v zimě. Vámi vyrobená energie, kterou nespotřebujete, bude proudit do distribuční sítě. Za tyto přetoky získáte slevu, kterou budete automaticky čerpat v dalším období, a to do výše Vaší spotřeby. Více informací najdete zde.
Pro koho je určena?
Yello Férová baterie je služba poskytovaná zákazníkům, kteří mají nainstalovanou fotovoltaickou elektrárnu, jejíž výkon není vyšší než 50 kWh (tzv. mikrozdroj) a typ měření A nebo B. Zákazník si v takovém případě nemusí zařizovat licenci.
Mohu využít produkt, když mám výrobní EAN?
Ano, podmínkou produktu je nutné mít výrobní EAN kód, který je automaticky přidělen distributorem pro všechna odběrná místa, která mají nainstalovanou fotovolotaickou elektrárnu.
Výrobní EAN, nám prosím nahlaste, potřebujeme ho mít k dispozici, abychom mohli získat data pro výpočet slevy.
Pokud si sjednám produkt, převezmete odpovědnost za případnou odchylku?
Ano, jakmile se nám podaří zaregistrovat výrobní EAN, přebíráme odpovědnost za případnou odchylku.
Je však důležité nepřekračovat rezervovanou kapacitu, která je uvedená ve Smlouvě o připojení. Doporučujeme ověřit u provozovatele distribuční soustavy, jakou kapacitu máte sjednanou.
Kde zjistím, kolik energie jsem vyrobil, uložil a spotřeboval?
Každý měsíc obdržíte fakturu a přehledný výpis s informacemi, kolik energie jste vyrobili, uložili a spotřebovali. Vzorový přehled zde.
Oba dokumenty obdržíte samostatně.
Kdy uvidím slevu na faktuře?
Zákazník k Yello Férové baterii dostane měsíčně jednoduchý přehled, v němž uvidí, kolik své uložené energie spotřeboval, kolik díky tomu ušetřil a také kolik nově vyrobené energie se uložilo pro další využití.
V prvním měsíci platnosti produktu Yello Férová baterie uvidíte v přehledu své první možné přetoky do sítě.
Sleva za přetoky do sítě Vám bude následně účtována od třetího měsíce od uzavření produktu Férová baterie, jelikož se v prvních dvou měsících přetoky teprve uloží.
Kdy uvidím slevu na faktuře?
Zákazník k Yello Férové baterii dostane měsíčně jednoduchý přehled, v němž uvidí, kolik své uložené energie spotřeboval, kolik díky tomu ušetřil a také kolik nově vyrobené energie se uložilo pro další využití.
V prvním měsíci platnosti produktu Yello Férová baterie uvidíte v přehledu své první možné přetoky do sítě.
První sleva za přetoky Vám bude účtována od třetího měsíce po prvním zaznamenaném přetoku, jelikož se v prvních dvou měsících přetoky teprve ukládají.
Yello Chládek.
Co je Yello Chládek?
Jakmile s námi uzavřete dvouletou smlouvu na elektřinu s ceníkem Yello Chládek, získáte výhodně mobilní klimatizaci Remko. Více informací najdete zde.
Mohu využít produkt i bez klimatizace?
Nastavení produktu Yello Chládek nelze využít samostatně, koupě klimatizace je nezbytná. Pokud ji už doma máte a další nepotřebujete, vyplňte prosím kontaktní formulář a domluvíme se, jaký z náhradních produktů si můžete vybrat.
Jsou ceny pevné po celou dobu trvání závazku?
Ceny produktu jsou garantované na celých 24 měsíců, po tuto dobu tedy zůstanou stejné.
Mohu produkt využít i jako stávající zákazník?
Ano, nový produkt nastavíme po ukončení stávajícího závazku ze smlouvy. Yello Chládek pak plynule naváže na další období.
Yello Spot.
Co je Yello Spot?
S produktem Yello Spot platíte za dodanou elektřinu podle aktuálních tržních spotových cen. Zapomeňte na fixní ceny. Díky tomuto produktu kopírujete pohyb aktuálních cen a to bez starostí.
Pro koho je produkt určen?
Produkt je určen pro zákazníky, kteří chtějí využít výhod tržních cen energie. Se spotovou cenou platíte vždy podle aktuální situace na trhu, což znamená možnost výrazných úspor při poklesu cen. Na rozdíl od fixní ceny, která je neměnná po určité období, Vám spotová cena umožňuje těžit z výhodných cenových výkyvů a neplatit zbytečně navíc.
Jak se spotová cena energií určuje?
Spotová cena se mění podle toho, jaký je na trhu stav. Když je hodně poptávky, cena roste. Když je naopak nabídka vyšší než poptávka, cena klesá. Může na ni mít vliv počasí, situace ve výrobě nebo třeba i geopolitické faktory.
Jak se vypočítá jednotková spotová cena elektřiny?
Jednotka elektřiny dodaná do sítě v konkrétní obchodní hodinu: cena DT * kurz ČNB * 1,15
Cena DT — cena elektřiny za 1 MWh v měně EUR na denním trhu s elektřinou organizovaném OTE, a. s., kdy došlo k dodávce elektřiny dodavatelem odběrateli.
Kurz ČNB — obchodní kurz devizového trhu CZK/EUR vyhlášený Českou národní bankou pro den dodávky elektřiny dodavatelem odběrateli.
1,15 — Konstanta upravující konečnou jednotkovou cenu, která zahrnuje náklady dodavatele spojené s převzetím odpovědnosti za odchylku a marži dodavatele. Pokud by cena DT byla záporná (tj. menší než 0), měl by koeficient pro výpočet jednotkové ceny hodnotu 0,85.
Celková platba, kterou zákazník zaplatí za dané období, je součtem dvou částí – neregulované a regulované složky ceny. K tomu se ještě připočítá daň z přidané hodnoty (DPH) podle platného zákona, pokud to vyžaduje příslušný právní předpis.
Jak často se spotová cena mění?
Spotová cena se neustále mění, protože je přímo závislá na aktuální situaci na trhu. To znamená, že ceny mohou kolísat nejen každý den, ale neustále během dne.
Jak mohu získat informace o aktuálních spotových cenách?
Aktuální spotové ceny najdete na stránkách operátora trhu (OTE) nebo na portálech, které sledují ceny energií.
Mohu se vrátit zpět na fixní cenu, pokud mi spotová cena nevyhovuje?
Pokud Vám spotová cena nevyhovuje, můžete přejít na produkt s fixní cenou. Stačí nás kontaktovat a my Vám rádi pomůžeme s uzavřením nové smlouvy, která bude lépe vyhovovat Vašim požadavkům.
Distribuce.
Co znamená nízký a vysoký tarif a kde zjistím jejich časy?
Nízký tarif je označení pro sníženou cenovou sazbu za elektrickou energii. Dříve se označoval pojmem noční proud, protože byl provozován během nočních hodin.
Naopak vysoký tarif, kterému se dříve říkalo denní proud, je označení pro nesníženou cenovou sazbu za elektrickou energii.
Časy zapnutí a vypnutí nízkého tarifu má každý distributor jiné a najdete je na stránkách svého distributora (ČEZ, EG.D či PRE) nebo na jeho zákaznické lince podle lokality odběrného místa.
PRE (Praha) – 800 550 055
ČEZ (Ústecký, Liberecký, Olomoucký, Moravskoslezský, Středočeský, Královéhradecký, Pardubický, Karlovarský, Plzeňský kraj) –
800 850 860
EG.D (jižní Čechy, Zlínský kraj, jižní Morava, Vysočina) – 800 773 322
Yello má tarify s jednou výhodnou cenou i pro dvoutarifové distribuční sazby. Tržní část elektřiny je tak o něco přehlednější.
Jaká distribuční sazba je ideální pro moje odběrné místo?
Distribuční sazba se odvíjí od Vašich spotřebičů.
- Jednotarifní sazby D01d a D02d jsou využívané při menší nebo střední spotřebě, při využití běžných domácích spotřebičů (např. svícení, vaření, pračka, sušička apod.).
- Dvoutarifní sazby D25d a D26 se nastavují při vyšší spotřebě, a to při akumulačním ohřevu vody nebo akumulačním topení. Nízký tarif je v těchto sazbách spuštěn 8 hodin denně.
- Dvoutarifní sazba D57d (dříve D35d,D45d, D55d, D56) je využívaná v případě spotřebičů instalovaných za účelem vytápění objektu (např. přímotop, tepelné čerpadlo, elektrokotel atd.). Nízký tarif je spuštěn 20 hodin.
- Pokud máte chatu, můžete využít sazbu D61d s víkendovým režimem.
Chcete změnit Vaši distribuční sazbu? Žádost vyřídíte snadno přes portál Moje Yello. V detailu odběru zvolte v sekci „Potřebuji“ možnost „Změnit sazbu nebo jistič“.
Můžete nás také kontaktovat přes yello@yello.cz. V e-mailu nám napište, jakou sazbu máte nyní nastavenou a jakou chcete využívat. Případně nám můžete sdělit, k čemu elektřinu využíváte a jaké spotřebiče máte zapojené a my Vám doporučíme nejvhodnější sazbu. Do předmětu e-mailu prosím napište „Změna sazby“.
Jaký je rozdíl mezi dodavatelem a distributorem?
Dodavatel je obchodník s elektřinou/plynem, který má oprávnění dodávat danou komoditu. Dodavatele si zákazník vybírá sám.
Distributor je provozovatel a vlastník distribuční soustavy (dráty, sítě, potrubí). Distributora si nemůžete zvolit, je dán územím, kde žijete. Pro elektřinu jsou v Česku tři hlavní distributoři – ČEZ, EG.D a PRE, pro plyn také tři – GasNet (RWE, Innogy), Gas distribution a Pražská plynárenská.
Nefunguje mi elektřina – co může být důvodem?
Důvodů může být několik:
- Přerušení dodávky elektrického proudu – odstávky elektřiny kvůli poruše na distribuční síti oznamuje distributor, který je realizuje. Všechny informace o aktuálních odstávkách by měly být dostupné na webových stránkách konkrétního distributora, který je daný územím, kde se odběrné místo nachází:
ČEZ - Ústecký, Liberecký, Olomoucký, Moravskoslezský, Středočeský, Královéhradecký, Pardubický, Karlovarský, Plzeňský kraj
EG.D - jižní Čechy, Zlínský kraj, jižní Morava, Vysočina
PRE - Praha
Případně jej najdete na webu podle tzv. EAN kódu, který je uveden na Vaší faktuře. - Místní výpadek elektrického proudu (spadlý jistič) např. kvůli přetížení – zkontrolujte nastavení a jistič znovu nahoďte. Pokud vypadne opakovaně, asi se jedná o poruchu elektroinstalace.
- Technická porucha – pokud se nedaří pojistky nahodit, může se jednat o starší typ a je potřeba je vyměnit.
- Rozbitý spotřebič, který pojistky opakovaně vyhazuje.
Kde najdu informace o plánovaných odstávkách plynu?
Plánované odstávky plynu kvůli údržbě distribuční sítě oznamuje distributor, který je také realizuje. Všechny informace o plánovaných odstávkách by měly být dostupné na webových stránkách konkrétního distributora.
GasNet (RWE, Innogy) - západní, východní, střední a severní Čechy, severní a jižní Morava
Gas distribution - jižní Čechy
Pražská plynárenská distribuce – Praha
Případně jej najdete na webu podle tzv. EIC kódu, který je uveden na Vaší faktuře.
Kde mohu nahlásit technickou poruchu?
Kontaktujte prosím distributora elektrické energie v dané lokalitě:
PRE (Praha): 800 823 823
ČEZ (Ústecký, Liberecký, Olomoucký, Moravskoslezský, Středočeský, Královéhradecký, Pardubický, Karlovarský, Plzeňský kraj): 800 850 860
EG.D (jižní Čechy): 800 225 577
Případně jej najdete na webu podle tzv. EAN kódu, který je uveden na Vaší faktuře.
Jaká je nouzová linka při případném úniku plynu?
Při podezření na únik plynu bezodkladně volejte na poruchovou linku 1239.
Zapomněli jste heslo?
Nevadí! Také se nám občas stane, že zapomeneme. Naštěstí máme chytré stroje, které zapomenutá hesla obnovují. Jednoduše zadejte e-mail a my vám na něj obratem pošleme nové přihlašovací údaje.